پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در مرداد ۱۴۰۲ | شکست مشهدی‌ها در گیشه

  • کد خبر: ۱۸۰۹۵۶
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در مرداد ۱۴۰۲ | شکست مشهدی‌ها در گیشه
توقف اکران فیلم‌های کمدی در دهه اول محرم، تعطیلی سینما‌ها در ایام عزاداری عاشورا و تاسوعا و اضافه نشدن فیلم‌های پرمخاطب را می‌توان از دلایل اصلی کاهش فروش سینما‌های خراسان رضوی در دومین ماه تابستان ۱۴۰۲  دانست.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ سینما‌های خراسان رضوی در دومین ماه تابستان ۱۴۰۲ با افت فروش چهار میلیارد تومانی روبه رو شدند. توقف اکران فیلم‌های کمدی در دهه اول محرم، تعطیلی سینما‌ها در ایام عزاداری عاشورا و تاسوعا و اضافه نشدن فیلم‌های پرمخاطب را می‌توان از دلایل اصلی این کاهش فروش دانست.

براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا در ماه مرداد ۱۲۳ هزار و ۴۵ نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که فروش ۵ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومانی را برای سینما‌های استان به همراه داشته است. در ماه مرداد آثاری از چند هنرمند مشهدی هم روی پرده سینما‌ها اکران شد که هیچ کدام نتوانستند به موفقیت چندانی دست پیدا کنند. ما در گزارش پیش رو نگاهی کرده ایم به میزان فروش فیلم‌های روی پرده در سینما‌های استان در مرداد ۱۴۰۲.

پیشتازی فیلم‌های کریم امینی

باوجودآنکه فیلم‌های اجتماعی با متوقف شدن اکران فیلم‌های کمدی فرصت بهتری برای دیده شدن داشتند، نتوانستند مخاطبان زیادی را جذب کنند، به طوری که در جدول فروش ماه مرداد همچنان شاهد پیشتازی فیلم‌های کمدی هستیم؛ اتفاقی که نشان می‌دهد نبض گیشه در دست کمدی هاست. براساس آمار سایت سمفا در ماه مرداد بار اصلی فروش سینما‌ها بر دوش دو فیلم از ساخته‌های کریم امینی بوده است.

فیلم کمدی «فسیل» با بازی بهرام افشاری که از نوروز امسال اکرانش در سینما‌ها آغاز شده، با وجود کاهش فروش دومیلیارد تومانی مانند چند ماه گذشته صدرنشین جدول فروش است. دیگر ساخته امینی به نام «شهر هرت» که از اواسط خرداد روی پرده رفت، فاصله خود را با «فسیل» بسیار کم کرده است و تنها با اختلاف صد میلیون تومانی در جایگاه دوم قرار دارد. این فیلم با بازی پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی در ژانر کمدی ساخته شده است.

«کت چرمی»، تنها رقیب کمدی‌ها

«کت چرمی»، ساخته حسین میرزامحمدی، با بازی جواد عزتی پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی این روز‌های سینماهاست و در رتبه سوم جدول قرار دارد. اما فاصله فروش آن با دو رتبه اول جدول، درخورتوجه و بیش از یک میلیارد تومان است. سه فیلم کمدی «آهنگ دو نفره» ساخته آرزو ارزانش، «نارگیل ۲» به کارگردانی سیدداوود اطیابی و «عروسی مردم»، ساخته مجید توکلی، هم که رقابتی بسیار نزدیک باهم دارند در تعقیب «کت چرمی» هستند و در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار گرفته اند.

«آهنگ دو نفره» با بازی احمد مهران فر و فرزاد فرزین از ۲۹ فروردین روی پرده سینما‌های کشور رفته و با وجود کاهش فروش نسبت به ماه تیر یک رتبه در جدول صعود کرده است. «عروسی مردم» با بازی شکیب شجره و نازنین بیاتی نیز که اکرانش از ۱۷ خرداد آغاز شده نسبت به ماه تیر دو پله در جدول سقوط داشته است. در میان این آثار «نارگیل ۲» با بازی غلامحسین لطفی و بیژن بنفشه خواه از فیلم‌های جدید اکران سینما‌ها محسوب می‌شود.

این فیلم از ۱۸ مرداد اکرانش را آغاز کرده و در مدت سیزده روز، با جذب ۵ هزار و ۵۴۸ مخاطب، فروش ۲۳۴ میلیون تومانی را پشت سرگذاشته است. «آخرین تولد»، ساخته نوید محمودی، با بازی الناز شاکردوست و پدرام شریفی را هم می‌توان دیگر فیلم موفق جدید سینما‌ها دانست. این فیلم در مدت زمان اکران خود به فروش ۲۲۱ میلیون تومانی دست پیدا کرده و رتبه هفتم جدول را به خود اختصاص داده است.

اما «بی مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی، «داستان دست انداز» به کارگردانی کمال تبریزی، «ستون ۱۴۰۰» ساخته امیرحسین همتی و فیلم کودک و نوجوان «میان صخره ها» به کارگردانی مختار عبداللهی که هم زمان با «نارگیل ۲» و «آخرین تولد» اکرانشان را در سینما‌های استان آغاز کرده اند، نتوانسته اند موفقیت چندانی در گیشه داشته باشند و در رتبه‌های پایین‌تر جدول فروش قرار گرفته اند.

شکست مشهدی‌ها در گیشه

در ماه مرداد آثار مختلفی که از حضور هنرمندان مشهدی بهره گرفته اند روی پرده سینما‌ها رفته اند، اما هیچ کدام مخاطبان چندانی را با خود همراه نکرده اند. «بی مادر» با بازی میتراحجار موفق‌ترین اثر مشهدی‌ها محسوب می‌شود که ۳ هزار و ۵۷۱ مخاطب را با خود همراه کرده است. این فیلم یکی از آثار به نمایش درآمده در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بود که نتوانست جایزه‌ای را به خود اختصاص دهد.

«بی مادر» در رتبه نهم جدول فروش مرداد قرار گرفته است. «ستون ۱۴۰۰» دیگر فیلم درحال اکران میترا حجار است. در سیزده روزی که از اکران این فیلم گذشته است، تنها ۴۴۵ مخاطب به تماشای آن نشسته اند؛ رقمی که یک شکست محسوب می‌شود. «ستون ۱۴۰۰» رتبه هفدهم جدول فروش را به خود اختصاص داده است.

«شهرک» به کارگردانی علی حضرتی با بازی ساعد سهیلی، بازیگر مشهدی، که از ۱۴ تیر روی پرده سینما‌ها رفته است، با همراه کردن ۱۵۵۸ مخاطب با دو پله سقوط در رتبه دوازدهم قرار دارد. فروش این فیلم نسبت به ماه تیر تقریبا نصف شده است. «داستان دست انداز» که از حضور رضا کیانیان و سعید توکلی، دو بازیگر مشهدی، بهره گرفته، رتبه سیزدهم را از آن خود کرده است. این فیلم از تولیدات سال ۱۳۹۹ محسوب می‌شود و بعد از گذشت سه سال توانسته است به روی پرده برود.

اکران «بعد از رفتن»، اولین ساخته بلند رضا نجاتی، سینماگر مشهدی، از ۲۵ مرداد در سینما‌های استان آغاز شده است. این فیلم با بازی صابر ابر، سارا بهرامی و پوریا رحیمی سام در شش روز اکرانش تنها ۱۵۷ مخاطب داشته و ۸ میلیون تومان فروخته است، ولی هنوز برای گفتن شکست یا موفقیت اثر رضا نجاتی زود است و باید منتظر عملکرد آن در ماه شهریور بمانیم. «بعد از رفتن» اولین بار در چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست در دو بخش بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین فیلم اول نامزد دریافت سیمرغ شود.

شکست مشهدی‌ها در گیشه

شکست مشهدی‌ها در گیشه

شکست مشهدی‌ها در گیشه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->